googleAdwords

How to: Een goede campagne structuur (Google Adwords)

Google Adwords, Hoe werkt het nu?

De zoekmachine van Google is krachtig en uitgegroeid tot een enorme grote bron van informatie.

Elke keer als wij op zoek zijn naar bepaalde informatie, checken we Google. We hebben er zelfs een werkwoord van gemaakt ‘even Googlen’.

Het is uiteraard begrijpelijk dat de innovatie zo snel gaat dat het voor veel mensen niet meer begrijpelijk is, wat Google nu zo succesvol maakt, maar wat nog belangrijker is hoe Google jou kan helpen een succesvolle internet ondernemer te worden.

In dit artikel leggen we uit welke structuur je kan gebruiken wanneer je Google Adwords gaat inzetten. Maar ook waar je op moet letten en waarom je dit soort zaken wellicht beter kan uitbesteden aan een professional.

Hoe bepaald Google de zichtbaarheid van advertenties?

Elke keer wanneer er een zoekopdracht uitgevoerd wordt in Google, wordt berekend welke advertenties overeenkomen met de zoekopdracht van de gebruiker. De positie van de advertentie wordt bepaald doormiddel van verschillende factoren.
De cpc (Cost-per-klik) die je bereid bent om te betalen voor een bezoeker, in combinatie met de kwaliteitscore van je campagne bepaald waar jouw advertentie gepositioneerd wordt.

De meeste ondernemers die zelf een Google Adwords campagne beheren, stellen de biedingen in en vervolgens wordt er gekeken naar de bezoekersaantallen. Waarom beperk je hiermee nu juist het resultaat?
Het instellen van een cpc word door Google uitgebreid toegelicht in het helpcentrum, en daar komen de meeste wel uit.
Het verbeteren van je kwaliteitsscore, hoe doe je dat? Hoe haal je meer rendement uit je investeringen? En hoe kan ik de resultaten goed monitoren zodat ik strategische beslissingen kan maken?

Dit zijn vragen die belangrijk zijn om te kunnen beantwoorden, zodat je ook steeds meer resultaten boekt uit je Google Adwords campagne.

Het inrichten van een succesvolle campagne

Bij de start van een Google Adwords campagne begin je met een zoektermenen onderzoek. Welke zoektermen gebruiken je potentiele klanten?
Google helpt je inzicht te geven in de zoekvolumes en de concurrentie via de Google Keyword planner.
Wanneer je dit onderzoek hebt gedaan en alle zoektermen hebt geselecteerd waarop je wilt gaan adverteren is het belangrijk om deze zoektermen te gaan groeperen. Voor een duidelijke en overzichtelijke structuur raden we aan om de structuur van je website aan te houden.

Onderstaand een voorbeeld van een bedrijf wat tuinmeubelen verkoopt:

  • Corporate (bedrijfsnaam)
  • Tuinmeubelen – generiek

o   Tuinmeubelen

o   Tuinmeubelen – goedkoop

o   Tuinmeubelen – kunststof

  • Tuinmeubelen – merken

o   Tuinmeubelen – borek

o   Tuinmeubelen – wicker

o   Tuinmeubelen – hartman

Voor elke zoekterm maken we een aparte advertentiegroep aan, en zorgen we dat de advertentie aansluit bij de zoekterm die de gebruiker gaat zien.

Matchtypes

De structuur en de zoektermen zijn bepaald, nu leggen we uit welke soorten matchtypes wij adviseren om in te zetten. Maar allereerst leggen we uit wat matchtypes zijn.
Matchtypes zijn de instellingen die je gebruikt, zodat Google je zoektermen kan matchen op relevante zoektermen. De 4 verschillende matchtypes inclusief voorbeelden en uitleg:

  • Exact ([Tuinmeubelen borek]) Google matcht jouw advertenties alleen wanneer een gebruiker exact deze woorden invoert als zoekopdracht.
  • Phrase (‘Tuinmeubelen borek’) Google matcht jouw advertentie wanneer iemand er een woord voor of achter plaatst of deze woorden omdraait in de zoekopdracht.
  • Modified broad Match (+Tuinmeubelen +borek) Google matcht jouw advertentie wanneer een gebruiker tenminste deze zoektermen in zijn zoekopdracht heeft verwerkt. Meervoudsvormen en toevoegingen worden ook meegenomen.
  • Broad (Tuinmeubelen borek) Wanneer een gebruiker zoekt op aanverwante artikelen die overeenkomsten hebben met tuinmeubelen of borek vertoond Google je advertentie. Je wordt bij deze matchtype dus ook vertoond op ‘tuinmeubelen wicker’ ‘tuinmeubelen goedkoop’ ‘gratis tuinmeubelen’ etc.

In de structuur die wij adviseren maak je alleen gebruik van ‘Exact-match’ en ‘modified broad match’.  Deze twee matchtypes vangen alle zoektermen op die je nodig hebt om een succesvolle campagne te voeren.

 

37.476 Reactie's
  • car insurance Houma LA
    Geplaatst op 13:32h, 18 november

    , you cannot enjoy even after retirement? if you have a right mindset, you can do a lot.go to all the cultural dos, watch movies, attend lectures and form groups of likeminded people to just enjoy just about anything.and then blogs have opened a new world for the curious mind! so don;t worry my friend, for a creative mind like yours, life will be interesting for ever!

1 1.498 1.499 1.500

Geef een reactie