Free a Girl

Duizenden meisjes worden gedwongen tot prostitutie en worden vastgehouden erbarmelijke omstandigheden. Free a Girl helpt deze meisjes te bevrijden samen met lokale partners in landen als India, Brazilië en Thailand. 

Partnership

Nextresult heeft zich als online partner op het gebied van advertising verbonden aan stichting Free a Girl.
Free a Girl zet zich in om jonge meisjes te bevrijden uit de gedwongen prostitutie om ze vervolgens te begeleiden en te zorgen dat de daders veroordeeld worden. Free a Girl komt als stichting in aanmerking voor het Google Grants programma wat speciaal is opgezet om goede doelen te helpen online donateurs te werven en aandacht te krijgen voor haar acties.

Opdracht

Stichting Free a Girl heeft sinds enkele jaren een Google Grants account waarbij Google het voor goede doelen mogelijk maakt kosteloos te adverteren in ’s werelds grootste zoekmachine. Het Google Grants account kent verschillende voorwaarden en regels waar een stichting aan moet voldoen om het Google Grants account te kunnen behouden en te groeien in beschikbaar advertentiebudget.

Aan Nextresult de vraag het volledige online advertentiekanaal te beheren met als voornaamste doel het genereren van bekendheid en donaties voor Free a Girl.

Online Advertising

Voor Free a Girl hebben we in eerste instantie de campagnes volledig geherstructureerd naar onze eigen kwaliteitsrichtlijnen. Dit met als doel meer relevant verkeer te leiden naar de website van Free a Girl om enerzijds acties onder de aandacht te brengen en anderzijds donateurs te werven.

Middels het Google Grant account kan Free a Girl adverteren in het zoeknetwerk om op deze manier relevante bezoekers naar de website te leiden.

Lock me up

Elk jaar organiseert stichting Free a Girl de actie ‘Lock me up’ waarbij mensen zich 12 uur lang laten opsluiten in hokjes van 1 bij 2 meter om op deze manier geld in te zamelen om meisjes te kunnen bevrijden uit de gedwongen prostitutie.

Deze actie vind jaarlijks plaats in diverse restaurants door eel Nederland, de hokjes waarin mensen zich 12 uur laten opsluiten staan symbool voor de bordeelhokjes waar jonge meisjes vastgehouden worden.

Ook dit jaar vraagt Free a Girl veel aandacht voor deze actie om zoveel mogelijk geld in te zamelen om jonge meisjes te kunnen bevrijden. Nextresult zorgt dat alle online uitingen ondersteund worden door advertentiecampagnes om zo deze actie nog meer onder de aandacht te kunnen brengen.

In Mei 2017 staat er weer een nieuwe editie voor ‘Lock me up’ gepland waarbij 25 verschillende restaurants door Nederland deelnemen aan deze actie. Als deelnemer wordt je vervolgens ingedeeld bij een restaurant bij jou in de buurt. Wanneer jij minimaal €2.500 aan sponsorgeld hebt verzameld doe jij mee aan de actie. Tijdens de 12 uur durende opsluiting mag je je telefoon, tablet en laptop meenemen zodat jij nog extra de mogelijkheid hebt om sponsorgeld op te halen. Elke 2 uur mag je 5 minuten uit je hokje om even pauze te houden. Tijdens deze opsluiting geef je 12 uur van je vrijheid op om op deze manier andere meisjes uit de gedwongen prostitutie te kunnen bevrijden.

Nextresult zal komend jaar voor het eerst actief deelnemen aan deze actie en proberen zoveel mogelijk bijdragen te kunnen leveren voor Free a Girl.

Meer weten over ons?

Neem dan vrijblijvend contact met ons op!