Tuin en Gras

Het team van Tuin en Gras is dagelijks op pad om van elke tuin een succes te maken in zowel Nederland als België.

Rico Gilling – Eigenaar Tuin en Gras

“Nextresult heeft onze website volledig in beheer zowel de SEA als SEO. Wij merken dat we online steeds beter vindbaar zijn, dit werpt ook goed zijn vruchten af op de offerte aanvragen die we krijgen. Wij zijn zeer tevreden over de resultaten van Nextresult en zien de samenwerking voor in de toekomst dan ook positief in.”

Over Tuin en Gras

  • Specialist in de aanleg en verkoop van graszoden.
  • Succesvolle online strategie.
  • Prettige samenwerking met Digifactory Webworks & Circa Twee.

Na jarenlange ervaring als Hovenier is eigenaar Rico Gilling zelfstandig Tuin en Gras gestart. Begonnen als hovenier en inmiddels uitgegroeid tot een bedrijf met een eigen wagen- en machinepark. Het team van Tuin en Gras is dagelijks op pad om van elke tuin een succes te maken in zowel Nederland als België.

Naast de begeleiding van de nieuwe website verzorgde Nextresult onder meer:

Uitvoering online strategie.
Google Adwords campagnes
Zoekmachine optimalisatie

Opdracht

Tuin en Gras was in 2013 klaar voor de volgende stap. Na enkele websites zelf gebouwd te hebben was het nu tijd voor een professionele website met als doel het genereren van offerte aanvragen. Tuin en Gras wilde een professionele huisstijl welke doorvertaald zou worden naar de website.

Oplossing

Nextresult kreeg de eervolle taak om in samenwerking met Circa Twee en Digifactory webworks een zoekmachine vriendelijke website met een professionele uitstraling te ontwikkelen. Tuin en Gras ziet het online kanaal als een essentieel onderdeel voor het genereren van offerte aanvragen. De ontwikkeling van de website was de eerste stap van de volledige online strategie. De online profilering van Tuin en Gras begon al bij de ontwikkeling van een professionele huisstijl welke doorvertaald werd naar de website. Vervolgens hebben we een plan uitgewerkt om de website optimaal vindbaar te maken door middel van SEO & SEA.

Google Adwords

Aanvankelijk werden de Adwords campagnes voor het genereren van offerte aanvragen alleen in Nederland ingezet. Medio 2015 zijn de campagnes uitgebreid naar België waar Tuin en Gras zijn afzetmarkt ook wilden versterken en verbreden.

Binnen de campagnes zien we een duidelijke groei, niet alleen doordat de campagnes zijn uitgebreid naar België maar juist een stijging in het aantal relevante bezoekers, waardoor het aantal conversies is gestegen met 122%.

De concurrentie op de aanleg en verkoop van graszoden is groot. Het is daarom van belang dat we scherp zijn op de campagnes. Zo optimaliseren we de campagnes wekelijks, voeren we bidmanagement uit en zijn alle campagnes opgesplitst op basis van matchtype – wij maken gebruik van de exact-mbm structuur – daarnaast worden er maandelijks nieuwe advertentiegroepen toegevoegd op basis van de verzamelde data.

Zoekmachine optimalisatie

Als online marketing partner van Tuin en Gras zijn we nauw betrokken bij het zoekmachine optimalisatie proces. Naast de technische ondersteuning bij de ontwikkeling van de nieuwe website hebben we gekeken naar de beschikbare content, optimalisatiekansen op het gebied van content en linkbuilding.

In 2015 groeide het organische verkeer met meer dan 63% ten opzichte van 2014 en werd het organische kanaal naast Adwords het meest belangrijke kanaal voor het genereren van offerte aanvragen. In 2015 realiseerde we bovendien 85% meer conversies dan in 2014.

Op het gebied van Zoekmachine optimalisatie werken we nauw samen met Tuin en Gras zodat vakkennis optimaal ingezet kan worden voor uitbreiding van relevante content.

Komt jouw project hier ook bij te staan?

Neem dan vrijblijvend contact met ons op!